7.7.15

Atilla Mert'in ilk partisi


Bebeginizin sadece size ozel pitirtilari ve onun minicik bir noktadan, minnacik bir insana donustugunu izleme sansi buldugunuz doktor ziyaretleri haric, onun icin organize ettiginiz parti, susleme, oda, giyim, vb. gibi hazirliklar, bana gore hamilelik surecinin en zevkli anlari.. Oyle ki, normalde usengec olarak tabir edilebilecek bir yapiya sahipken, hamilelik doneminde edindigim super gucler sayesinde, hic tukenmeyen bir enerjiyle, bebegim icin oradan oraya kosusturmak beni yormaktan ziyade hep mutlu etti.. O donemi, yuzumde bir gulumseme ve kalbimde sicacik anilarla hatirlamamin yegane sebebi bu sanirim.. Bu nedenle de bloga yazacagim ilk postun, tum detaylariyla birebir ilgilendigim, el emegi goz nuru baby shower partim olmasina karar verdim.. 
Bebek partisi, bebek odasi, hastane susleme gibi detaylar icin hazirlik sureci, hamile oldugumu ogrendigim saniyede basladi benim icin,. Hastalik derecesinde mukemmeliyetci bir yapiya sahip oldugumdan, milyonlarca opsiyon arasindan en guzelini secmek gibi bir takintim vardi.. Ahh o pinterest'in, google search'un dili olsa da konussa :) Daha fazla arastirdikca, daha fazla secenek buldukca, isler kolaylasmaktan ziyade kafalar daha da cok karisiyor tahmin edersiniz ki.. Bir de az biraz kararsiz bir yapidaysaniz, vay halinize.. Bu nedenle baby shower yapmaya karar veren anne adaylarina ilk onerim, partiniz icin ne tarzda bir tema secerseniz secin, isleri akisina birakin, fazla takinti yapmayin ve detaylarda kaybolmayin. Neticede, suslemelerden ziyade, sevdiklerinizle birlikte olacaginiz ve gonlunuzce gecireceginiz keyifli bir gun onemli olan..

Gezilen onlarca internet sitesi ve incelenen binlerce fotograf sonucu, cok da ilginc olmayan fakat beni en cok mutlu edecegine inandigim temayi secmek cok da zor olmadi: Masal kahramanim Kucuk Prens.. Tek sorun, bu temaya uygun poster, etiket, vb. gibi susleme detaylarini hicbir yerde bulamiyor olmamdi. Kucuk Prens temali baskilar yapan tek internet sitesiyse, suslemeler icin bana korkunc yuksek bir fiyat vermisti.. Iste tam da bu noktada, hem zevkimi birebir yansitacagina inandigim design ve renkleri kullanabilmek, hem de daha ekonomik olmasi acisindan, tum suslemeleri kendim yapmaya karar verdim.. Canim Early Bird Events'in hazirladigi poster, pecetelik, kurdan ve cikolatalar haric, sticker, oyun kartlari, banner, vb gibi tum susleme detaylarinda kendi tasarimlarimi kullanmis olmak, bu partinin benim icin daha da ozel olmasini sagladi sanirim..
Parti mekanini belirlerken de ekonomik olmasi benim icin ilk kriterdi.. Bu nedenle, baby shower'imi evde yapma fikri aldigim en dogru kararlardan biriydi.. Dugun sektoru neyse, bebek sektoru de ayni sey aslinda, insanin dugun hazirliklarinda nasil gozu hic birsey gormuyor ve suursuzca etrafa para saciyorsa, bebek alisverislerinde de ayni sey gecerli.. Dolayisiyla kendinizi, o ruzgara kaptirip gereksiz yerlere gereksiz paralar harcamaniz cok normal.. Sanirim dugunumden sonra daha bilincli bir insan olabildim ki, baby shower partisi, hastane susleme gibi detaylara odeyecegim sisirilmis paralari, bebegim icin harcamanin daha mantikli olacagini gorebildim :)

Eminonu ve Tahtakale, pek cok konuda oldugu gibi, susleme alisverisleri icin de cennetten farksiz.. Fakat, yuzme bilmeden suya atlamak neyse, plansiz programsiz bir Eminonu ziyareti de ayni sey.. Bu nedenle, tema ve renklerinizi belirledikten sonra, partinizde kullanacaginiz suslemeler, vermeyi dusundugunuz hediyelik esyalar, vb. gibi tum detaylar icin bir alisveris listesi hazirlamak, isinizi oldukca kolaylastiracaktir.. Benim basindan beri aklimda olan, misafirlerime, kavanozlar icerisinde bonbonlar ve erkek bebek konseptine uyacak nil yesili ojeler hediye etmekti.. Renk konseptimi ise gri ve sari olarak belirlemistim. Partide sunulacak yiyecek-icecek gibi detaylara da karar verdikten sonra, alisveris listemi oldukca efektif bir sekilde hazirladim ve bu da kocaman karnimla, tiklim tiklim ve daracik Eminonu-Tahtakale sokaklarinda alisveris yapmami oldukca kolaylastirdi.

Asagida, Atilla Mert icin verdigim ilk partinin fotograflarini bulacaksiniz.. Hayatimin en guzel gununu secmemi isteseler, baby shower partim acik ara ust siralarda yer alacaktir sanirim.. Insan bu gibi ozel gunlerde, sahip oldugu dostluklarin daha bir farkina variyor, sevildigini daha bir hissediyor.. Bunun icin, o gun yanimda olan ve bana kendimi dunyanin en mutlu en ozel insani gibi hissettiren tum arkadaslarima cok ama cok tesekkur ederim..




No comments: